Sunday 8 June 2014

Minggu-minggu terakhir yang sibuk

Jumaat ni usia kandungan akan genap 39 minggu. Alangkah tidak sabarnya.. menanti kehadiran seorang puteri.. melihat 'pinky matters' yg sudah disediakan awal untuk baby girl sahaja sudah buatkan diri teruja.
Diminggu-minggu akhir ini pula bermacam dugaan yg tidak pernah dijangka. Kerja office semakin banyak.. tapi hairan, dalam kata sibuk, kenapa ada yang bebas "hilang" dari office ketika bukan masa rehat? Huhu.. x apalah. Bahagian masing-masing.
Cuma kurang adil lah bagi saya.
Tarik nafas.. n hembus. Bisikkan pada diri.. sabar. Tiba masa kau cuti, nikmati percutian sepuasnya :-)..
Tidak usah mencari cari kesalahan mereka dan keluarga mereka. Cuba cari lompong2 negatif dalam diri sendiri. Kenalpasti lompong itew.. dan gantikan dengan suatu yg positif.
Kan begitu banyak sesi motivasi yg dianjurkn sekarang.. samada oleh golongan alim ulama mahupun organisasi yg bersifat kapitalis menekankan pemikiran yang positif. Hanya dengan berfikir positif akan membawa kepada tindakan yang positif.
Tindakan positif akan mengundang pelbagai perkara positif ke dalam diri dan hidup kita.
Ok. Abaikan pasal kesibukan d pejabat.
Sebab sebenarnya dalam kata sibuk.. saya masih ada masa memanjakan diri bersama hobi saya.. menjahit hihi.
Walaupun jahitan kurang sempurna, namun syukur Alhamdullah kerana saya tidak perlu peruntukkan banyak RM membeli set cadar baby yang baru. Beli kain, n jahit. Maka jadilah set yg comel ini.
Puas hati. Terbayang bayang baby comel tidut lena atas bedsheet ni. Pink gitu.
Huhu.. kawan cakap, boleh ambik tempahan lepas ni hihi.
Insyaallah, akan dipertimbangkan.


No comments:

Post a Comment